منتدى هندسة زراعية جامعة المنوفية
الهندسة الزراعية جامعة المنوفية

منتدى هندسة زراعية جامعة المنوفية



 
اعرف من نحنالرئيسيةمحمد كاملاليوميةمكتبة الصورس .و .جبحـثالمجموعاتالتسجيلدخولانشر موهبتك
ادارة المنتدى بترحب بطلبة الهندسة الزراعية الجدد وتتمنى لهم عام دراسى جديد وتتمنى لهم دوام التقدم والتوفيق
تشكر ادارة المنتدى نيابة عن دفعة 2011 كلا من الدكتور كمال والدكتور ايهاب على المحهود المبذول لجميع طلبة هندسة زراعية جامعة المنوفية ونتمنى لهم دوام التقدم
بمناسبة محاولة حقوق الحق لاصاحبة نحن ايضا لينا حق ونطلب بتغيير فى مجالنا (الهندسة الزراعية )من اجل مصلحة البلاد وليس من اجل المصلحة الشخصية لنا
ترحيب خاص باشباب وبنات هندسة زراعية جميع الجامعات فى الدول العربية اللى منورين المنتدى وفى انتظار مزيد من المواضيع والمشاركات وارائهم
يعتذر ادمن المنتدى لعدم متابعتة لمطالب الاعضاء وعدم تجديد المواضيع نظرا لانشغالة باداء الخدمة العسكرية ونتعهد بكل ماهو جديد فى اقرب وقت ممكن
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
عدد زوار منتدانا

.: عدد زوار المنتدى :.



شاطر | 
 

 سؤال مهم

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
نوووور
مهندس متميز جدا
مهندس  متميز جدا


عدد المساهمات : 106
نقاط : 124322
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/02/2010
العمر : 26
الموقع : ام الدنيا

مُساهمةموضوع: سؤال مهم   الأربعاء فبراير 24, 2010 7:02 am

بسم الله الرحمن الرحيم
"في واحدة مخطوبة لواحد ومكتوب كتابها وفى مرة حلف عليها يمين طلاق بالثلاثة فهى تكون بكده طالق منه وهو عايز يرجعلها بس لازم محلل بس السؤال هنا المحلل هيدخل بيها ولا لا مع العلم ان هى مدخلتش اولا "


ياجماعة القصة دى حقيقية وحصله لوحدة يهمنى امرها ومتحيرين فيها وسالنا شيوخ بس موصلناش لى حاجة ياريت اللى يعرف حاجة عن الموضوع ده يقول ليه من فضلكم

وشكرررررررررررررررررررررررررررررررررررا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
semsem
مهندس زراعى متميز
مهندس زراعى متميز


عدد المساهمات : 51
نقاط : 124189
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 17/02/2010
العمر : 26
الموقع : بلد الجدعان

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الأربعاء فبراير 24, 2010 7:09 am

الموضوع بسيط
على حد علمى ان المحلل بيكون بعد الطلقة الثالثة
يعنى كل اللى من المفروض يحصل ان يردهل وخلاص
بس لازم حد يحزرة من اللعب باليمين
والله اعلى واعلم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نوووور
مهندس متميز جدا
مهندس  متميز جدا


عدد المساهمات : 106
نقاط : 124322
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/02/2010
العمر : 26
الموقع : ام الدنيا

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الأربعاء فبراير 24, 2010 7:15 am

ياسمسم انت معرفتيش قصدى انا قصدى"ان هى كان كتب كتاب فقط ولم يدخل بها اما تتجوز محلل هيدخل بيها ولا لا"
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
semsem
مهندس زراعى متميز
مهندس زراعى متميز


عدد المساهمات : 51
نقاط : 124189
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 17/02/2010
العمر : 26
الموقع : بلد الجدعان

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الأربعاء فبراير 24, 2010 7:23 am

اذاى يدخل بيها وهو رامى عليها اليمين
على العموم اصبرى وهرد عليكى بالحل الاكيد بالليل
وما تضايقيش نفسك محلولة باذن الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نوووور
مهندس متميز جدا
مهندس  متميز جدا


عدد المساهمات : 106
نقاط : 124322
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/02/2010
العمر : 26
الموقع : ام الدنيا

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الأربعاء فبراير 24, 2010 7:28 am

مش هو لازم عشان ترجعله بعد اما طلاقها ثلاث مرات "محلل"شخص تانى -طيب المحلل ده هيدخل بيها ولا لا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
semsem
مهندس زراعى متميز
مهندس زراعى متميز


عدد المساهمات : 51
نقاط : 124189
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 17/02/2010
العمر : 26
الموقع : بلد الجدعان

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الأربعاء فبراير 24, 2010 7:39 am

طبعا المحلل لازم يدخل بيها
بس ياستى المحلل دة بيبقى بعد الطلقة الثالثة
وبعدين من كلامك انة طلقها طلقة واحدة
لانة كاتب كتابة ولسة ما دخلش
والله اعلى واعلم
وعلى العموم انا هاتاكد وارد عليكى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
semsem
مهندس زراعى متميز
مهندس زراعى متميز


عدد المساهمات : 51
نقاط : 124189
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 17/02/2010
العمر : 26
الموقع : بلد الجدعان

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الأربعاء فبراير 24, 2010 1:52 pm

قال تعالى :
{وَإِنْ طَلَّقْتُمُوهُنَّ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَمَسُّوهُنَّ وَقَدْ فَرَضْتُمْ لَهُنَّ فَرِيضَةً فَنِصْفُ مَا فَرَضْتُمْ إِلا أَنْ يَعْفُونَ أَوْ يَعْفُوَ الَّذِي بِيَدِهِ عُقْدَةُ النِّكَاحِ وَأَنْ تَعْفُوا أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَلا تَنْسَوُا الْفَضْلَ بَيْنَكُمْ إِنَّ اللَّهَ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ} .. البقرة 237

انا سالت فى الحالة اللى انتى قلتى عليها ولقيت فى حالتين
1-لو هى مش عاوزة ترجع لة فلها نصف المهر
2-لو هى عاوزة ترجع تانى فدة عادى ( انة يردها) وخلص الموضوع




قال تعالى "فَإِنْ طَلَّقَهَا فَلا تَحِلُّ لَهُ مِنْ بَعْدُ حَتَّى تَنْكِحَ زَوْجًا غَيْرَهُ فَإِنْ طَلَّقَهَا فَلا جُنَاحَ عَلَيْهِمَا أَنْ يَتَرَاجَعَا إِنْ ظَنَّا أَنْ يُقِيمَا حُدُودَ اللَّهِ وَتِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ يُبَيِّنُهَا لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَا"






اما المحلل اللى انتى بتقولى علية انا سالت ولقيت ان مفيش حاجة اسمها محلل لاننا مش هانضحك على ربنا
بس اللى بيحصل انة بعد الطلقة الثالثة و((بعد ما عدتها تخلص ممكن تتجوز من اى حد بس خدى بالك انها تكون ناوية انها تتجوزة لنفسة مش عشان يطلقها وترجع للاول اما اذا حصلت ظروف وخلافات بعد كدة مع التانى
ولقدر الله طلقها لاى سبب من الاسباب بعد كدة لوهي عاوزة ترجع لة يتقدم لها تانى من جديد بمهر جديد))


←← انا عاوز انبهك لحاجة ان اللى انا قولتة دة وحطيتة بين قوسين هو المقصود بة ان يقيما حدود الله



والله اعلى واعلم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نوووور
مهندس متميز جدا
مهندس  متميز جدا


عدد المساهمات : 106
نقاط : 124322
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/02/2010
العمر : 26
الموقع : ام الدنيا

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الأربعاء فبراير 24, 2010 2:23 pm

متشكرة ليك يا سمسم وجزاك الله خيرا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
doni_samak
مهندس متميز جدا
مهندس  متميز جدا


عدد المساهمات : 137
نقاط : 125935
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/01/2010
الموقع : Tanta kingdom
العمل/الترفيه : مفيش شيئ محدد سايبها لله

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الأربعاء فبراير 24, 2010 4:22 pm

الله يفتح عليك يا اخ سمسم وربنا يهيك ويهديني ويهدي المسلمين اجمعين
لكن عندي سؤال هل الكوره كمهنة حرام ولا حلال
انا مش بهزر لأني كنت ناوي اخدها مهنة لكني ترددت وناس كتير حرموها واكتر حللوها
يا ريت تردوا عليا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
mahmoud.mosad
مهندس ماسى
مهندس ماسى


عدد المساهمات : 316
نقاط : 128101
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 10/12/2009
العمر : 27

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الأربعاء فبراير 24, 2010 5:25 pm

مع كامل احترامى لكيى يا نووور
ما ينفع ان تسألى أشخاص عاديين ويطرح الموضوع
لقول كل قائل
وهناك رجال دين / فسألوا أهل الذكر إن كنتم لا تعلمون/
ولا يصح ان نتحدث فى موضوع شائك مثل هذا
ولا يفتى ومالك فى المدينه
آسف بس حبيت أشارك ولا أفتى

_________________
mahmoud.mosad


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نوووور
مهندس متميز جدا
مهندس  متميز جدا


عدد المساهمات : 106
نقاط : 124322
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/02/2010
العمر : 26
الموقع : ام الدنيا

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الأربعاء فبراير 24, 2010 5:32 pm

على فكرة احنا من اسبوعين بنسال فى الموضوع ده شيوخ كتير مرة واحد يصدق على كلامنا ومرة واحد يقول العكس ومتحيرين اوى والانسانة اللى حصلها كده حلتها وحشة وانا حاولت اساعدها فطرحت الموضوع عليكم بس مكنتش اعرف ان الموضوع هيضايقكم وانا اسفة ان قلت موضوع مكنش يتقال على المنتدى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
knight romance
المدير العام
المدير العام


عدد المساهمات : 44
نقاط : 123810
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 24/02/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الأربعاء فبراير 24, 2010 6:42 pm

الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أما بعد:

فمن طلق امرأة ثلاثاً بلفظ واحد كأن قال لها أنت طالق ثلاثاً أو أنت طالق طالق طالق، ولم يرد التأكيد فقد عصى الله ورسوله وأثم بهذا. قال تعالى: (الطلاق مرتان.. )[البقرة: 229].
قال صاحب فتح القدير: أي الطلاق الذي ثبت فيه الرجعة للأزواج هو مرتان: أي الطلقة الأولى والثانية إذ لا رجعة بعد الثالثة. وإنما قال سبحانه (مرتان) ولم يقل طلقتان إشارة إلى أنه ينبغي أن يكون الطلاق مرة بعد مرة لا طلقتان دفعة واحدة.
وعن محمود بن لبيد ـ رضي الله عنه ـ قال: أخبر رسول الله صلى الله عليه وسلم عن رجل طلق امرأته ثلاث تطليقات جميعاً فقام غضبان ثم قال: "أيلعب بكتاب الله وأنا بين أظهركم؟" حتى قام رجل فقال: يا رسول الله ألا أقتله؟" رواه النسائي.
وهذا الطلاق يسمى طلاقاً بدعياً لمخالفته السنة من جهة العدد، إذ البدعة تدخل الطلاق من جهة العدد ومن جهة الزمن، فالطلاق زمن الحيض أو في طهر جامعها فيه يعد طلاقاً بدعياً. وكذا من جمع الثلاث في لفظ واحد.

معنى كدة انك بتدورى فى سكة غلط وان صحبتك دى حتى لو اعتبرناها مطلقة هتكون طلقة واحدة وممكن يردها عادى جد وده راى اكتر من مفتى واكتر من شيخ كلهم اتفقوا على كدة وربنا يوفقهم ان شاء الله ومتنسيش تعزمينى على الفرح
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Admin
مهندس ماسى
مهندس ماسى


عدد المساهمات : 378
نقاط : 138720
السٌّمعَة : 1
تاريخ التسجيل : 13/05/2009
العمر : 26
الموقع : http://agr-eng.mam9.com

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الخميس فبراير 25, 2010 9:41 am

على فكرة يا اخ محمود لو احنا مكناش متاكدين اننا نقدر نفيد الناس عن طريق القسم الاسلامى مكناش عملناه اولا والحمد لله احنا بنتعامل مع اكبر شيوخ ومفتين فى المملكة العربية السعودية وكمان فى مصر واحنا بنعرض عليهم كل حاجة وبعد ما سئلنا واتاكدنا زى ما محمد قال فعلا ده مش كلامه هو ده كلام اكبر علماء الاسلام فى مصر والسعودية ويارب نكون افدناكى يا نوووور


ويارب يجعل هذا فى ميزان حسنات كل عضو فى الادراة شاركنا فى البحث عن الفتوى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://agr-eng.mam9.com
نوووور
مهندس متميز جدا
مهندس  متميز جدا


عدد المساهمات : 106
نقاط : 124322
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/02/2010
العمر : 26
الموقع : ام الدنيا

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الخميس فبراير 25, 2010 3:04 pm

متشكرة اوووووووووووووووى يا محمد ارتحنا اوى وخصوصا ان اهلها مكنوش يعرفوا
"وحسابنا يكون كالاتى :10جند تبع الموضوع +6جند تبع ادمن =16جند "الحساب مضبوط ولا فى حاجة غلط لو فيه غلط قول على راى المثل اللى بيقول (لو كنتوا اخوات اتحسبوا)شوف بقى هترجعلى الفلوس دى الزاى
هههههههههههههههههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
knight romance
المدير العام
المدير العام


عدد المساهمات : 44
نقاط : 123810
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 24/02/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الخميس فبراير 25, 2010 3:20 pm

ماااااااااااااشى يا نوووور عموما احنا مش منافية قوى كدة انتى بس تعالى نورينا فى بلدنا وانتى تعرفى احنا مين وتشوفى بقى كرم المنايفة بجد اما بالنسبة للفلوس خلاص يا ستى لو باصة لينا فيهم يبقى بلاش احن
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نوووور
مهندس متميز جدا
مهندس  متميز جدا


عدد المساهمات : 106
نقاط : 124322
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/02/2010
العمر : 26
الموقع : ام الدنيا

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الخميس فبراير 25, 2010 3:31 pm

انت زعلت ولا ايه انا مكنتش اقصد حاجة والله
وعلى فكرة انا بدرس فى المنوفية بقالى 3سنين وانا قلتلك قبل كدة انا مبحكمش على الناس من اللى بسمعه من حد وكل مكان فيه الحلو والوحش وانا ليه اصحاب منوفيين كويسين جدا وهما دول اللى بحكم عليهم
"يامحمد احنا نقدر نغلط فىالمنوفية وناسها دا احنا نتقطع"ودى على سبيل الضحكياريت ميكنش فى زعل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
knight romance
المدير العام
المدير العام


عدد المساهمات : 44
نقاط : 123810
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 24/02/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الخميس فبراير 25, 2010 3:39 pm

والله يا نووور عارف انك بتهزرى وبعدين انا مقدرش ازعل منك وبعدين محدش يقدر يبصلك حتى طول ما احنا موجودين هو احنا صغيرين فى الموفية هنا ولا ايه ده احنا عمد فى بلدنا قال تتقطعى قال ده احنا كنا قلبناها مجزرة عشان خاطرك وبعدين كفاية بس ان محمد كامل موجود فى شبين يعنى محدش يتجرأ بس يرمى عقب سجارة قدامك هناك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نوووور
مهندس متميز جدا
مهندس  متميز جدا


عدد المساهمات : 106
نقاط : 124322
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/02/2010
العمر : 26
الموقع : ام الدنيا

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الخميس فبراير 25, 2010 3:47 pm

ربنا يخليك ادى الرجولة ولا بلاش
دا انا همشى فى المنوفية ولا يهمنى حد بدال وراية رجالة ومشى برحتى فى بلدنا بدال وراية اخواتى
ياه دا انا كدة متظبطة على الاخر
ميرسى يا محمد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
knight romance
المدير العام
المدير العام


عدد المساهمات : 44
نقاط : 123810
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 24/02/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الخميس فبراير 25, 2010 3:59 pm

يا نووور والله انتى تأمرى ولو عايزة بكرة عربية بالسواق واتنين بودى جارد تحت امرك واحنا قد كلامنا وجربى وانتى تشوفى كرم المنايفة بجد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نوووور
مهندس متميز جدا
مهندس  متميز جدا


عدد المساهمات : 106
نقاط : 124322
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/02/2010
العمر : 26
الموقع : ام الدنيا

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الخميس فبراير 25, 2010 4:16 pm

متشكرة لكرم اخلاقك والله
بس لو على العربية فهى موجودة ولو علىالسواق انا بتعلم السواقة اليومين دول اما بالنسبة للبودى جارد فمتخفش اختك ب99 راجل تعرف تحمى نفسها كويس
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
knight romance
المدير العام
المدير العام


عدد المساهمات : 44
نقاط : 123810
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 24/02/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الخميس فبراير 25, 2010 4:49 pm

احنا تحت أمرك يا نووور اعتبرينا اخواتك الانتيم وأعرفى ان اخواتك جامدين قوى وواصلين وبالنسبة للرخصة انتى بس قولى عايزاها امتى وابقى تعالى اتصورى وخديها وابقى اتعلمى السواقة بعدين براحتك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نوووور
مهندس متميز جدا
مهندس  متميز جدا


عدد المساهمات : 106
نقاط : 124322
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/02/2010
العمر : 26
الموقع : ام الدنيا

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الخميس فبراير 25, 2010 5:02 pm

رغم ان هى فرصة متتعوضش بس احنا نحب نمشى فى السليم اتعلم وبعدين اخد الرخصة
والله عارفة انك واصل وتمام بس سيبينك للتقيل متخفش هنحتاج خدماتك بردة وعلى العموم انالو احتجت حاجة اكيد هطلبها من اخوية الخامس ولا ايه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
dr mayar
مهندس زراعى متميز
مهندس زراعى متميز


عدد المساهمات : 41
نقاط : 123700
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 25/02/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الجمعة فبراير 26, 2010 5:14 am

بس كدة فى تفرقة عنصرية علشان انا بتحايل عليك بقالى سنة تعلمنى السواقة حتى وانت مش بترضى يرضيكى يا نوووور
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نوووور
مهندس متميز جدا
مهندس  متميز جدا


عدد المساهمات : 106
نقاط : 124322
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/02/2010
العمر : 26
الموقع : ام الدنيا

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الجمعة فبراير 26, 2010 7:31 am

اولا انت منورة المنتدى يادكتورة
ثانيا مش محمد اللى بيعلمنى السواقة اخويا اللى بيعلمنى
ثالثا ايه يامحمد مش بتعلمها السواقة "ده طلب منى ليك يامخمد ياريتى تنفذه ولو متنفذه انا هعرف وعزعل منك عشان اكيد د-ميار هتقولى "
(انت يادكتورة على روؤسنا ازاى تستاذنى عشان تشتركى فى المنتدى وانت من طرف المدير العام دا احنا نمشى وانت تبقى )
وفرصة سعيدة اوووووووووووووووووى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
dr mayar
مهندس زراعى متميز
مهندس زراعى متميز


عدد المساهمات : 41
نقاط : 123700
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 25/02/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الجمعة فبراير 26, 2010 12:10 pm

بجد انا مش عارفة اقولك ايه يا نووور انتى بجد زى العسل واتمنى نكون اصحاب بالنسبة للسواقة بقى احنا مختلفين انا ومحمد على نقطة انا عايزاه يعلمنى السواقة على عربيته هو وبعدين اشترى انا عربية مش راضى وبيقولى ابقى قابلينى حد يحنن قلبه عليا بليز
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
mahmoud.mosad
مهندس ماسى
مهندس ماسى


عدد المساهمات : 316
نقاط : 128101
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 10/12/2009
العمر : 27

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الجمعة فبراير 26, 2010 12:27 pm


بسم الله الرحمن الرحيم

آسف جدا لانقطاعى الفتره الاخيره لانشغالى (أدعولى بالله عليكم)
يا بشمهندسه نووور مكنتش أقصد ابدا اللى حضرتك فهمتيه
بس كل الحكايه ان حضرتك بتقولى ان فيه جدل كبير بين رجال الدين فى المسأله دى
فكيف بى وأنا شخص عادى ان أفتى بما لا أعلم
ولا يجوز أبدا ان يوكل الامر لغير اهله
ولكن شكرا جزيلا ل بشمهندس محمد كامل
وكابتن محمد لطفى على المجهود الكبير والوصول (لحل)



_________________
mahmoud.mosad


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
نوووور
مهندس متميز جدا
مهندس  متميز جدا


عدد المساهمات : 106
نقاط : 124322
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 15/02/2010
العمر : 26
الموقع : ام الدنيا

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الجمعة فبراير 26, 2010 12:31 pm

والله انت اللى قمر واحنا نطول ياباشا نبقى صحاب احنا تحت امرك وبالنسبة لموضوع السواقة اما محمد يدخل انا هقوله وربنا يستر ويوافق و ميكسفنيش
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
dr mayar
مهندس زراعى متميز
مهندس زراعى متميز


عدد المساهمات : 41
نقاط : 123700
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 25/02/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الجمعة فبراير 26, 2010 12:34 pm

انتى بجد والله زى العسل وانا متأكدة اننا هنكون اصحاب يا حبيبتى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
knight romance
المدير العام
المدير العام


عدد المساهمات : 44
نقاط : 123810
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 24/02/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الجمعة فبراير 26, 2010 12:44 pm

لقتينى دخلت بتهربى يا ميار ماشى وبتشتكينى لنوووور بس حسابك معايا بعدين وانسى انى اعلمك على عربيتى فاكرة اول مرة ركبتيها كنتى هتدخلى بينا فين لولا ربنا ستر انسى خااااااالص
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
dr mayar
مهندس زراعى متميز
مهندس زراعى متميز


عدد المساهمات : 41
نقاط : 123700
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 25/02/2010
العمر : 26

مُساهمةموضوع: رد: سؤال مهم   الجمعة فبراير 26, 2010 12:48 pm

انا هنا ومش هربت وبعدين انا مطمنة طول ما نووور حبيبتى هنا ماشى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
سؤال مهم
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى هندسة زراعية جامعة المنوفية :: القسم الاسلامى :: الخطب والاناشيد-
انتقل الى: